بلیت امنیتی بانک دی ضامن تراکنش های اینترنتی مشتریان

به منظور ارتقای امنیت کاربران سامانه‌های بانکداری الکترونیک بانک دی و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از سپرده‌های مشتریان، سرویس «بلیت امنیتی» در سامانه‌های اینترنت بانک، اینترنت بانک همراه و همراه بانک راه اندازی شد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک دی، محمدعلی بخشی‌زاده، معان فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک با اعلام این خبر افزود: برخی از کلاهبرداران اینترنتی با طراحی صفحه اینترنتی مشابه صفحه اینترنت بانک مورد نظر، به روش‌های مختلف مانند پیامک، ایمیل و وب‌سایت‌های نامعتبر، مشتری را به صفحه جعلی اینترنت بانک هدایت می‌کنند و برخی از مشتریان نیز بدون رعایت ملاحظات امنیتی و دقت نکردن به آدرس صفحه، نام کاربری و رمز عبور خود را در صفحه مذکور وارد می کنند و  با ارائه ناخواسته این اطلاعات به کلاهبرداران، زمینه برداشت غیرمجاز از سپرده‌های خود را فراهم می‌کنند.
وی افزود: در این راستا با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و افزایش ضریب امنیتی سامانه های بانکداری الکترونیک بانک دی، سرویس «بلیت امنیتی» در سامانه‌های اینترنت بانک، اینترنت بانک همراه و همراه بانک دی راه اندازی شد که در قالب یک کد به صورت خودکار برای شماره تلفن همراه ثبت شده مشتری در سیستم ارسال می‌شود.
بخشی زاده درباره نحوه استفاده از این سرویس گفت: برای کاربران اینترنت بانک، اینترنت بانک همراه و همراه بانک دی در هنگام انتقال وجه به صورت داخلی، پایا و ساتنا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، یک کد امنیتی با عنوان «بلیت امنیتی» به شماره تلفن همراه مشتری ارسال می شود و مشتری باید این کد را در قسمت مربوط به «بلیت امنیتی» در صفحه انتقال وجه‏، پرداخت قبض ‏یا خرید شارژ وارد کند و صرفاً در صورت صحیح بودن کد، انتقال وجه انجام می‌شود.
بخشی زاده در پایان با تاکید بر این که پیش شرط ارسال بلیت امنیتی، فعال بودن سرویس پیامک مشتری است، افزود: سرویس بلیت امنیتی برای آن دسته مشتریان حقیقی که از سرویس دریافت پیامک‌های بانک استفاده می‌کنند، فعال شده است و امکان غیرفعال سازی آن برای مشتریان مذکور وجود ندارد.

کد خبر 412281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =